ROBOTIKA a Wesselényi iskolában
Célunk, hogy a diákok megismerjék a számítógép univerzalitását: csak a programtól és a perifériáktól függ, hogy mire tudjuk felhasználni azt. Ugyan a tanórán is találkozhatnak a téma minimális feldolgozásával, de a mélyebb ismeretek elsajátítását, a szabad, önálló alkotás örömét elsősorban szakkörön tudjuk biztosítani.
Mit csinálunk?
Néhány mintaprogram áttekintése és átalakítása után a résztvevők:
- megtanulják használni a rendelkezésre álló programozható eszközöket;
- elsajátítják az eszközökhöz tartozó programnyelvet;
- képesek lesznek önállóan robotvezérlő programokat alkotni;
- megtanulják a robotokat a számítógéphez illeszteni,
a kész programokat a robotokba áttölteni, kipróbálni,
módosítani; - megismerkednek olyan új fogalmakkal, mint például a vezérlés, szabályozás, kimenet, bemenet, állapot, tesztelés, hibajavítás;
- saját ötlet szerint, illetve tanári inspirációk alapján robotokat építhetnek;
- a modellek elkészítése, tökéletesítése révén fejleszthetik kreativitásukat;
- végül, de nem utolsó sorban, a munka során élvezni fogják a játék örömét is.
Miért fontos?
A számítástechnika alkalmazásának technikai, műszaki vonatkozásai mára nélkülözhetetlenné váltak, lassan az élet minden területén számítógépek vezérlik eszközeinket. Ezért fontos, hogy minél előbb megismerjük, hogy a számítógépet az irodai és az Internetes alkalmazásain túl, miként lehet felhasználni robotok irányítására, automaták vezérlésére. A robotokkal olyan eszközparkot adhatunk a kezekbe, melynek segítségével ezek megtapasztalhatók. A megszerzett új ismeretek a pályaválasztásában is nagy segítséget nyújtanak, hiszen olyan szakmák felé is orientálhatnak, melyekről kevésbé ismert, hogy a számítástechnikához kapcsolódnak.
Rajk Ágnes informatika tanár
Mikor?
3–4. osztályosok részére hétfőnként 14:00–14:40-ig
Felsőtagozatosoknak keddenként 13:10–14:40-ig
Bővebb információ és felvilágosítás:
061/413–0137