Mire is figyelmeztetnek bennünket testi bajaink?
Hetiszakaszunk a corá’át törvényeit részletezi. A szót általában lepraként fordítják, azonban a corá’át törvényeinek kutatása során kiderült, hogy a Tórában leírt ragály semmiképpen sem az általunk ismert vírusos megbetegedésre utal. Úgy tapasztaljuk, hogy a corá’átnak csak a zsidókhoz van köze, ami még inkább erősíti, hogy itt nem a lepra betegségről van szó.
A corá’át inkább egy lelki eredetű zavar, mintsem testi bántalom.
Mirjám láson hórét beszélt bátyja, Mose ellen, miért is corá’áttal sújtották és tizennégy napra kitiltották a táborból. Itt láthatjuk, hogy a corá’át egy büntetés. A „mecorá” a „moci rá”, vagyis a rágalmazás terjesztőjének a rövidítése. Ha tehát valaki részt vesz ebben a komoly bűnben, akkor ezzel a „betegséggel” büntetik.
Manapság a corá’át már nem létezik, azonban valahányszor egy betegség vagy másfajta testi szenvedés ér minket, akkor fontos megvizsgálni a tetteinket, felismerni, hogy hol hibáztunk, és javítani azon, hogy mi is és környezetünk is javuljon.
Sábát sálom!
Paskesz Sharon
The parasha of Tazria details the laws of tzora’as. We usually see the word translated as leprosy. A study of the laws of tzora’as reveals that it can’t possibly refer to the viral disease of leprosy. If it did, how could we account for the rule that it was only in those cities that originally had walls around them in which quarantine was ever imposed? We find that only Jews could contract tzora’as. All these laws point very clearly to the conclusion that we are not dealing with any form of viral disease.
Tzora’as is a sign of a spiritual disorder rather than a physical one.
Miriam spoke lashon hora against her brother Moshe, as a punishment she was inflicted with tzora’as, and was expelled from the camp for fourteen days. We see here that tzora’as comes as a punishment for this crime.The title given to a person thus afflicted, metzora, is an acronym for motzi ra, spreader of slander. If a person engages in this particular evil sin, he is punished with this disease.
Nowadays tzora’as doesn’t exist any more,whenever an ailment , or any type of suffering befalls a person, he is required to examine his deeds and see where he has erred, and take it as a more general sign to improve in all areas.
(Slifkin, Brea)
Shabbat Shalom
Sharon Paskesz